ICT Trends en Ontwikkelingen
Lees de datasheet ‘5 veelgehoorde vragen bij de inzet van Predictive Analytics’ Download

Doet u al voldoende met Predictive Analytics?

Maakt u in uw bedrijf al gebruik van Predictive Analytics om slimme, voorspellende analyses uit te kunnen voeren op uw data? Met Predictive Analytics kunt u de gegevens uit uw klantendatabase combineren met resultaten van een tevredenheidsonderzoek, en daardoor bijvoorbeeld achterhalen dat een klant overweegt weg te gaan. Ideaal om op tijd in te kunnen grijpen en dergelijke situaties te voorkomen.

Verklarende analytics

Rapportages van standaard data-analyses laten zien wat er is gebeurd en waarom dat is gebeurd. Het gaat dan om verklarende analytics. Veel bedrijven hebben ontdekt dat dit niet meer voldoende is en willen het kunnen voorspellen dat een klant mogelijk weg gaat, een machine mogelijk uitvalt of dat er mogelijk sprake is van frauduleus handelen. Kunnen ingrijpen vóórdat de situatie zich aandient, is een voordeel van Predictive Analytics.

Significant betere prestaties

Volgens onderzoek van het IBM Institute of Business Value presteren organisaties die Predictive Analytics inzetten significant beter dan bedrijven die dat niet doen. Wel vergt de inzet van deze voorspellende analyses een specifieke wijze van omgang met data, kennis en infrastructuur. Ook organisaties die al geruime tijd actief zijn op dit vlak, zijn continu bezig met het verder optimaliseren van hun analyses en rapportages.

Lees de datasheet

Loopt u tegen vragen op bij de inzet van uw Predictive Analytics? U bent niet de enige. Lees de datasheet ‘5 veelgehoorde vragen bij de inzet van Predictive Analytics’ en blijf uw analyses optimaliseren!

Lees ook

Reacties (0)

Gelieve in te loggen

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.