ICT Trends en Ontwikkelingen
Download de business case Download

Artificial Intelligence zorgt voor een next step in de retail

Uit interviews met IT leveranciers die gericht zijn op de toepassing van artificial intelligence binnen de retailbranche, komt naar voren dat grote detailhandelaren (Best Buy, Target, Walmart, enz) afwachtend zijn met de inzet en investering in geavanceerde technologieën. Een gemiste kans, want deze ondernemingen beschikken niet alleen over de benodigde budgetten, maar ook over het het volume van data om het beste uit AI technologieën te halen. Hierin ligt een enorme uitdaging voor IT bedrijven om deze organisaties de mogelijkheden, voordelen en vergroten van de business value inzichtelijk te maken. Binnen drie tot vijf jaar wordt verwacht dat de meeste grote detailhandelaren een substantiële, bedrijfskritieke AI-toepassing hebben voor hun productie, logistiek, verkoop, marketing of klantenservice.

Toepassingen die de meeste kans van slagen hebben in de retail zijn de oplossingen die een directe invloed hebben op het rendement van investeringen. “Verbetering van de customer engagement” is minder direct van invloed dan “vermindering verloren pakketten met 6-10%.”

Zoals vaak het geval zal AI innovatie worden geleid door de grotere spelers in de industrie. Succes stories en effectief bewezen toepassingen door toonaangevende spelers in de industrie zijn een voorbeeld voor anderen en goed voorbeeld doet goed volgen. We kunnen best zeggen dat iedere (grote) retailer op zoek is naar de volgende stappen. Naar verwachting zullen ook veel kleine detailhandelaars hun eigen ideeën over AI gedreven technologie opnemen in hun strategie.

Laat u inspireren door toepassingen van artificial intelligence binnen de retail die zich reeds bewezen hebben en die de winstgevendheid, efficiency, customer engagement en klanttevredenheid kunnen vergroten.

Download het artikel met 10 concrete toepassing van AI in de retail

Reacties (0)

Gelieve in te loggen

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.